2066761.jpg

Minä pidän kovasti Martta Wendelin maalaamista kuvista, itse en omista kuin yhden kotilieden kannen. Muistaakseni siinä on pieni lapsi konttaamassa? Nyt meillä aloiteaan joulun valmistelut, tavallisesti olen aloittanut jo lokakuun alussa. Kaappien ja komeroiden siivoamisella, lahjojen tekemisellä ja ostamisella. Tänä vuonna en ole tehnyt itse kenellekkään lahjoja ja en teekkään. Olen ollut koko tämän vuoden huonossa kunnossa joten kaikki höpötykset on jääny tekemättä. Lapset ovat jo kirjoittaneet joulupukille lahjatoivomukset ja olivat laittaneet ne ikkunan alaruutuun kiinni tarroilla, siksi kuulemma että tontut näkevät ne... Toivottavasti niitä ei tarvitse pitää pitkään ikkunassa! Olen ostanut jo aikaisemmin paljon lahjoja  ja yksikään niistä ei tietenkään ollut lahjalistoilla......Vanhin poikani kävi tyttökaverinsa kanssa tänä viikonloppuna yökylässä ja kyselin heiltä myös lahja toivomukset. Jotenkin pelottaa tuleva joulu miten jaksan sen tehdä, olen niin hurjan vaativa itselleni. Grillasimme eilen illalla makkaraa ulkona grillikatoksessa, oli aika kylmä sillä meillä on jo maa valkoisena lumesta. Minä tykkään grillata pimeässä kynttilöiden ja tulen loimussa mutta kylmästä en välitä. Itse en syönyt ollenkaan katselin kun toiset söivät. Haimme kissatkin valjaissa ulos, voi ku ne pelkäsi lunta....